Monday 1 October 2012

Final Fantasy Type-0 Review

Final Fantasy Type-0 Review

Κονσόλα : Playstation Portable


Εκδότης : Square-Enix

Κατασκευαστής : Square-Enix





Ο πόλεμος είναι κακός,είτε πραγματικός είτε φανταστικός.












 
 
Στον κόσμο του Oriense υπάρχουν τέσσερις κρύσταλλοι.Αυτοί διοικούνται από τις θεότητες Diva που έχουν σχέση με την θεά Έτρο.Αυτοί οι κρύσταλοι διαλέγουν δίαφορους ‘εκλεκτούς‘ και τους μεταμορφώνουν σε L'Cie,ανθρώπινες πυρηνικές κεφαλές[χωρίς πλάκα] που υπακούν την βουλή των κρυστάλλων.Όσα κράτη έχουν L'Cie προσπαθούν να τα ελέγξουν και τα βάζουν στον στρατό τους.Οι κρύσταλοι όμως δεν έχουν μόνο αυτή την δύναμη.Οι κρύσταλοι,για να ωθήσουν τους ανθρώπους να πολεμήσουν μέχρι τελικής πτώσεως,σαν θηρία,χωρίς τύψεις και χωρίς έγνοιες,σβήνουν όλες τις αναμνήσεις των νεκρών.Οπότε ακόμα και ο καλύτερος φίλος σου πεθάνει μπροστά στα μάτια σου,θα τον ξεχάσεις αμέσως και θα συνεχίσεις να πολεμάς και να σφάζεις ανενόχλητος χωρίς να σε νοιάζει τίποτα...και δεν έχεις την αίσθηση του χαμού,της λύπης,αλλά ούτε και τις αναμνήσεις των φίλων σου...πόσο μάλλον της οικογένειας σου...κάνοντας σε από άνθρωπο,ένα όπλο πολέμου με σάρκα και οστά,χρήσιμο μόνο για πόλεμο και μακελιό.Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη εφαρμογή...

Ένα από τα τέσσερα κράτη όμως,το κράτος της φωτιάς,ο Φοίνικας[Suzaku / Κόκκινος Φοίνιξ] έχει μια πολύ ιδιαίτερη δύναμη κρούσης...μια ομάδα από νεαρούς...την τάξη 0.Παρ’ότι αποτελείτε από εφήβους,η δύναμη της είναι αρκετή για να προκαλέσει φόβο ακόμα και στους πιο φοβερούς πολεμιστές του κόσμου.Καθώς πλησιάζει η ώρα των τελευταίων μαχών του πολέμου και αρχίζει η αντεπίθεση του κράτους του Φοίνικα,η φοβερή τάξη 0 υποδέχεται δύο νέα μέλη...δύο νέα μέλη που πιθανώς να αλλάξουν την μοίρα αυτού του κόσμου,πιθανώς με πολύ διαφορετικό τρόπο από αυτόν που περίμεναν.



Μια από τις πιο απίστευτες ιστορίες πολέμου που έχουν γραφτεί στα βιντεοπαιχνίδια,η Square-Enix παρουσιάζει ένα ακόμα αριστούργημα που θα μείνει στην ιστορία των βιντεοπαιχνίδιων.Ένα παιχνίδι ύμνος στους άγνωστους στρατιώτες και τους πεσώντες των πολέμων,ενώ παράλληλα αποδίδει φόρο τιμής στα παιδία που μεγάλωσαν στον πόλεμο και το μόνο που μάθαν είναι να πολεμάν...και μόνο αυτό.Και όχι σε κάποιον πόλεμο που είναι απαραίτητα για υπεράσπιση της πατρίδας τους...αλλά για έναν πόλεμο που θα συνεχίζετε όσο υπάρχουν συμφέροντα και μιλιτιραστικές οργανώσεις και χώρες που βρίσκονται σε διαμάχη,όσο υπάρχουν όπλα και η παράνοια της εισβολής,η τρέλα της σφαγής για δόξας,της κατάκτησης για ένα καλύτερο μέλλον...ο πόλεμος δεν είναι μια πατριωτική φαντασίωση που όταν πεθαίνεις θα τιμηθείς και γίνεις άντρας...ο πόλεμος είναι κάτι φριχτό που δεν κερδίζει κανείς τίποτα από αυτόν.Και εδώ φαίνεται αυτή η πραγματικότητα πιο στεγνά από πότε,διαλύοντας τις φαντασιώσεις που προωθούν τα παιχνίδια πολέμου που διαφημίζονται αυτές τις μέρες,δείχνοντας μας με μια θλιβερή ματιά τι σημαίνει να πεθάνεις για κάτι ηλίθιο...για κάτι ασήμαντο...και να μην σε θυμάται κανείς.

Από το πενάκι του Hajime Tabata,γνωστού μέχρι τώρα μόνο ως προγγραματιστή μαχών και άλλων διεργασιών στα Kingdom Hearts Birth By Sleep,The 3rd Birthday και Crisis Core,τον βλέπουμε να ξετυλίγει τις σκέψεις του σε αυτό το παιχνίδι και να δημιουργεί χαρακτήρες που θα μας μείνουν χαραγμένοι στην μνήμη μας.Μαζί με την ομάδα του Νομούρα[ομάδα της Οσάκα],αυτό το παιχνίδι μας δίνει μια υπέροχη ματία στην ψυχολογία των πολεμιστών και των πολέμιων,αλλά και των παιδιών που μεγάλωσαν στην μάχη.Πέρα όμως από αυτά,λόγω του φοβερού plot device που λέγεται κρύσταλοι,μας δείχνει και μια άλλη πλευρά του πολέμου,αλλά και την σχολική ζωή των ηρωών μας και των κατοίκων του Orience.Πιθανώς το πιο βίαιο,απάνθρωπο,διεστραμένο και πραγματικό Final Fantasy και το μοναδικό που μάλλον αποδίδει δικαιοσύνη στον τίτλο...είναι μια τελευταία φαντασία...

Να έκανε και άλλα παιχνίδια έτσι η Square-Enix.



Λοιπόν,το παιχνίδι βασίζεται στο σύστημα ATB Kai,που υπήρχε και στο Crisis Core,αλλά το εξέλιξε πολύ παραπάνω...πάρα πολύ παραπάνω!Τώρα πια,δεν υπάρχει αυτό το μενού που υπήρχε για να επιλέγεις τις επιθέσεις σου,αλλά αντικαταστάθηκε με ένα που θυμίζει πιο πολύ αυτό τον Kingdom Hearts,το L και το R τώρα πιά έχουν ξεχωριστούς και πιο χρήσιμους ρόλους και επιτέλους υπάρχει πλήρης έλεγχος της κάμερας,κάτι που το Crisis Core δεν χρειαζόταν λόγω του συτήματος μάχης του και των μικρών ‘περιοχών‘ που οι μάχες λαμβάναν μέρος.Εδώ όμως,το παιχνίδι τα βάζει όλα στην θέση τους και ικανοποιεί και τους πίο δύσκολους.

Ο χειρισμός είναι πανεύκολος και άνετος και μπορεί κανείς να τον αλλάξει ανα πάσα στιγμή.Αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι το παιχνίδι είναι απλό...ούτε εύκολο.

Αρχικά θα πώ οτι το παιχνίδι πέρα από dungeon,σπηλιές και πόλεις όπου ο παίχτης είναι μόνιμα σε φάση μάχης,υπάρχει και ένας τεράστιος[χωρίς υπερβολή] χάρτης - κόσμος προς εξερεύνηση που έχει τέρατα να πολεμήσει,περιοχές να εξερευνήσει ακόμα και chocobo προς πιάσιμο!


Το παιχνίδι έχει αρκετά κόλπα,κάποια εντελώς καινούργια και κάποια που είναι εφαρμογές παλιών ξεχασμένων ιδεών.Αρχικά το πιο χρήσιμο σύστημα είναι τα Enemy Sights.Αυτά είναι ειδικά Lock-Ons που εμφανίζονται όταν ο εχθρός κάνει μια συγκεκριμένη κίνηση και βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση.Το σύστημα θυμίζει πιο πολύ Crisis Core,Kingdom Hearts και Ys 7,ο παίχτης χτυπάει μεν σχετικά ελευθέρα,αλλά κοντά σε εχθρό οι επιθέσεις trackάρουν.Όταν μπεί σε lock-on όμως ο παίχτης τότε μπορεί να δει τα enemy sights.Αυτά χωρίζονται σε Normal Sight,Break Sight και Kill Sight.To πρώτο είναι το κανονικό,που συναντάμε παντού,κλασσικό Lock-On.Το δεύτερο εμφανίζεται όταν ο εχθρός που έχει λοκαριστεί ο παίχτης κάνει μια επίθεση και είναι ευάλωτος,το εικονίδιο θα μεγαλώσει και θα γίνει κίτρινο.Αν ο παίχτης χτυπήσει τον εχθρό εκείνη την στιγμή θα σκάσει τόνους ζημιάς,ακόμα και αν δεν έκανε καθόλου ζημιά στον εχθρό προηγουμένως!Το τελευταίο είναι πιο σπάνιο όταν ο εχθρός είναι με γεμάτη ζωή,αλλά εμφανίζεται.Συνήθως είναι για να αποτελειώσεις τον εχθρό.Όταν εμφανίζεται,το εικονίδιο μεγαλώνει και γίνεται κόκκινο.Αν ο παίχτης επιτεθεί εκείνη την ώρα,τότε θα σκοτώσει τον αντίπαλο αμέσως!


Έπειτά είναι το ζουμί του παιχνιδιού.Οι κύριες φάσεις του παιχνίδιου είναι οι αποστολές.Αυτές θα θυμίσουν πίο πολύ κάτι από κλασσικά action παιχνίδια.Ο παίχτης κυρίως επιλέγει μια ομάδα μέχρι και τριών χαρακτήρων για να πάρει μαζί του ενώ έχει τους υπόλοιπους καβάντζα να περιμένουν και ορμάει στην μάχη ολοκληρώνοντας διάφορα objectives κατά την διάρκεια της αποστολής.Όμως δεν είναι μόνο αυτό.Ο παίχτης μπορεί ανα πάσα στιγμή να αλλάξει μεταξύ των τριών χαρακτήρων που έχει στο πεδίο και μπορεί να εκτελέσει και ειδικές διαταγές[Special Orders] που αν τις ολοκληρώσει θα έχει ένα βραβείο στο τέλος.Αν όμως αποτύχει,θα πεθάνει...σκληρό,αλλά αξίζει το ρίσκο.Επίσης κάθε αποστολή μετράει τον χρόνο ολοκλήρωσης,τους θανάτους χαρακτήρων και τα Phantoma που μάζεψε ο παίχτες και του δίνει έναν ανάλογο βαθμό.Αν ο παίχτης αριστεύσει σε όλα[πάρει Α και στα τρία],ο βαθμός του θα γίνει S και θα λάβει ειδικά βραβεία από την αποστολή.

Όμως δεν είναι αυτό το μόνο.Αρκετές φορές θα βρεθείτε να βοηθάτε σε εισβολές και θα βρεθείτε σε έναν χάρτη που θυμίζει Real Time Strategy παιχνίδια,σαν το Age of Empires 2,αλλά πέραν του ότι θα δίνετε διαταγές στα στρατεύματα σας και θα τους λέτε που να πάνε και τι να κάνουν,οι χαρακτήρες σας θα είναι η δύναμη που θα αλλάξει την ροή της μάχης!Καθώς περιπλανιέστε σε αυτόν τον χάρτη θα βοηθάτε τα στρατεύματα σας να καταλαμβάνουν πόλεις φρούρια ακόμα και φυλάκια,που συνήθως θα πρέπει να τα αντιμετωπίστε σαν dungeon για να τα κατακτήστε.



Έπειτά με τις περιοχές που κατακτάτε ή ελευθερώνεται ο χάρτης σας ανοίγεται ακόμα περισσότερο.Και μπορείτε να χρησιμοποιήστε τις αεροπορικές βάσεις για να μετακινηθείτε πιο εύκολα στον χάρτη με αερόπλοια.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά!Το σύστημα είναι σαν του Crisis Core όπου τα stats είναι καθορισμένα για κάθε παίχτη,αλλά εδώ υπάρχουν και αντικείμενα που μπορούν να αυξήσουν το φυσικό όριο τους...αλλά θέλει χοντρό grind και δεν συμφέρει λόγω του ότι ο εξοπλισμός θα σώσει τον παίχτη.Το φυσικό όριο,όπως και στο Crisis Core είναι 255...πρέπει να έχει κόλλημα ο Tabata με αυτόν τον αριθμό.Το πιο φοβερό όμως,είναι ότι με κάθε επίπεδο ο παίχτης αποκτά και AP[Ability Points] που μπορεί να ξοδέψει για να αποκτήσει καινούργιες ικανότητες ή να εξελίξει και να καλυτερεύσει υπάρχουσες.Όπως και στο Kingdom Hearts Birth By Sleep και τα Dissidia,η αλλαγή από απλό ανθρωπάκο σε υπεράνθρωπο γίνεται εμφανείς όσο μεγάλώνουν τα επίπεδα.

Τέλος υπάρχει και τρόπος να μεγαλώσεις τις μαγείες σου.Αυτό γίνεται συλλέγοντας Phantoma.Τα Phantoma είναι κάτι σαν την ψυχή και ο παίχτης μπρεί να τα συλέγει από εχθρούς που είναι νεκροί[κάνοντας τους να εκραγούν σε έναν πίδακα αίματος].Κάθε εχθρός δίνει συνήθως συγκεκριμένα Phantoma αλλά ανάλογα με το ξόρκι που θα τον αποτελειώσει ο παίχτης,αυξάνεται η πιθανότητα κάποιου σπάνιου Phantoma.Επίσης καθώς συλέγει Phantoma ο παίχτης γεμίζει MP.



Το πιο απίθανο όμως είναι το RPG στοιχείο του παιχνιδιού.Ο παίχτης μπορεί να περιπλανηθεί στην σχολή του αλλά και σε πολείς και να μιλήσει σε διάφορους,από μαθητές,ακόμα και τους άλλους χαρακτήρες της τάξης 0!Κάποιοι από αυτούς τους διαλόγους θα είναι ειδικοί διάλογοι και θα παίρνουν μέρος αρκετές φορές σε cutscenes και θα σας αποδίδουν με κάποιο ιδιαίτερο βραβείο[κάποιο όπλο,αντικείμενο κλπ] σε αντίθεση με τους πιο κοινούς διαλόγους που θα δίνουν κανένα μικρό αντικείμενο ή τίποτα potion.Πέραν του ότι σας δίνουν μια ματιά στους διάφορους χαρακτήρες του παιχνιδιού βλέπουμε και τους ήρωες πως αντιδρούν και πως πράττουν σε διάφορες καταστάσεις,συνήθως κωμικές στον θεατή,αλλά ρεαλιστικά κωμικές[πχ : ο Nine φωνάζει στην βιβλιοθήκη και του κάνουν παρατήρηση...μόνο και μόνο για να ουρλιάξει περισσότερο].Αυτά όμως τρώνε χρόνο από την μέρα και αυτό φαίνεται από κάτι αριθμούς στο κάτω μέρος της οθόνης που μετράνε τις μέρες και τις ώρες μέχρι την επόμενη αποστολή της ιστορίας.Κάθε ειδική συζήτηση παίρνει γύρω στις δύο ώρες πάντα,ενώ οτιδήποτε άλλο γίνεται δεν ξοδεύει χρόνο...εκτός και αν ο παίχτης βγει στον χάρτη και κάνει διάφορα[πχ grind].Επίσης υπαρχουν διαλέξεις όπου λειτουργούν σαν ειδικές συζητήσεις αλλά είναι πιο χρήσιμες μιας και συνήθως θα δίνουν όχι απλά πολύ καλά αντικείμενα,αλλά θα αυξάνουν το συνολικό HP,MP ακόμα και τα διάφορα stats ή θα δίνουν AP!



Τέλος[το εννοώ] υπάρχει και η βιβλιοθήκη που έχει κάτι που λέγεται Crimson Codex.Αυτό έχει όλες τις πληροφορίες του παιχνίδιου,από οδηγίες,αποστολές,τέρατα πληροφορίες χαρακτήρων ακόμα και cutscenes.Ακόμα και κρυφά cutscenes που εξηγούν πλήρως το παιχνίδι.Και ο παίχτης έχει πρόσβαση σε αυτό και από το αρχικό μενού!

Τα μόνα δύο προβλήματα του παιχνιδιού είναι τα εξής :


1)Είναι δύσκολο παιχνίδι.Ακόμα και στο επίπεδο 99 θα υπάρχουν δυσκολίες.Ώρες ώρες θα νομίζετε ότι παίζεται κάποιο παιχνίδι Ninja Gaiden ή κανά Devil May Cry στο Dante Must Die.Αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα λίγο στους παίχτες που δεν αφιερώνουν χρόνο στα παιχνίδια[στον ελεύθερο τους χρόνο πάντα,δεν μιλάμε να παίζεται 24 ώρες χωρίς να έχετε ζωή,είπαμε,απλά μην περιμένετε με 20 λεπτά την ημέρα να γίνεται τέλειοι...θα σας πάρει καμιά δύο βδομάδες,με μια ώρα παιχνίδιου την ημέρα].

2)Το Grind.Αυτό είναι το αληθινό πρόβλημα του παιχνιδιού.Όπως κάθε παιχνίδι που είναι παρών ο Tabata,και αυτό έχει πρόβλημα στο grinding.Θα βρεθείτε να grindάρεται αρκετές φορές για πολλές ώρες.Λόγω του συτήματος πιθανώς,η εμπειρία δουλέυει περίεργα,οπότε μην παραξενευτείτε αν πάτε και σκοτώστε ένα Flan επιπέδου 99 με έναν χαρακτήρα επιπέδου 34 και δεν ανεβείτε επίπεδο.Αυτό είναι το κύριο πρόβλημα αλλά ευτυχώς με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο κατακτιέται.

Απόκοσμοι ήχοι.



Ο ήχος είναι ως γνωστόν πεντακάθαρος σε όλους τους τομείς και ο Takeharu Ishimoto επιστρέφει για να μας ξεκουφάνει με τις κομματάρες του,φρέσκες από το ‘φούρνο‘ που ‘έψησε‘ τα κομμάτια του Crisis Core.Ελπίζω να σας αρέσουν οι ροκιές και οι μεταλίες...κυρίως οι epic μεταλιές.

Οι ηθοποιοί δεν πάνε πίσω όμως.Βετεράνοι και νέοι ηθοποιοί δουλεύουν στο παιχνίδι και κάποιοι από αυτούς είναι βετεράνοι της Square-Enix[πχ ο Takahiro Sakurai(Cloud Strife),ο Hideo Ishikawa(Auron,Squall και πολλοί άλλοι) κλπ].Ακόμοι και οι νεαροί καταφέρνουν να αποδώσουν τους χαρακτήρες τους πολλύ καλά.

Όσο για τα ηχιτικά,είναι...μαγευτικά με μια έννοια,αλλά και τρομαχτικά με μια πιο σωστή.Μες την μάχη μπορείς να ακούσεις τον χαμό από ματωμένες κραυγές,από πυροβολισμούς,ακόμα και από εκρήξεις σωμάτων σε ματωμένες μάζες!

Δεν θα πιστεύετε τα μάτια σας!


 

Είναι η Square-Enix,ας μην γελιόμαστε.Την στιγμή που η Square-Enix δεν θα βγάλει παιχνίδι με άριστα γραφικά,θα είναι η στιγμή που θα γίνει σαν την Capcom σήμερα,επειδή θα έχει απολύσει όλα τα ταλέντα της.

Είτε είναι CG(Computer Graphics) είτε GG(Game Graphics),τα γραφικά είναι φανταστικά.Αυτό που είναι πιο φοβερό είναι ότι αυτήν την φορά το αίμα φαίνεται ακόμα και στο παιχνίδι.Πεθαίνει ένας ήρωας;Αίμα.Πεθαίνει ένας κακός;Αίμα.Κάνει κάποιος μια δολοφονική επίθεση;Αίμα.Θέλετε να συλλέξτε Phantoma;Οι εχθροί σας θα διαλυθούν σε ματωμένες μάζες με εκρήξεςι αίματος...σαν από Mortal Kombat να βγήκε.Επίσης ανάλογα την επίθεση ο αντίπαλος θα έχει και τον αντίστοιχο θάνατο πχ αν του επιτεθεί κανείς με ξόρκι φωτιάς,θα πεθάνει αφήνοντας ένα πτώμα που καίγεται ενώ αν χτυπηθεί από πάγο,θα κρυσταλωθεί.

Τελικό σκορ : 40 / 40 ~ 10 / 10



Τελευταία λόγια :

Τι να πώ;ΤΕΛΕΙΟ!Σε όλους τους τομείς.Αν το Dissidia έφερε επανάσταση στα παιχνίδια ξύλου,το Gundam Vs Gundam και το Gudam Extreme Vs φέραν επανάσταση στα παιχνίδι ξύλου και Gundam,το Type-0 φαίρνει επανάσταση στα Action RPG.Είναι λες και είναι απόσταγμα όχι μόνο των καλύτερων της Square-Enix αλλά γενικότερα των ARPG εκεί έξω.Εθιστικό,διασκεδαστικό,με ωραία υπόθεση και ένα σύστημα που θα αποτελέσει βάση για τα επόμενα ARPG της SE[το είπαν,η ίδια ομάδα θα φτιάξει και Type-1,2,3 μέχρι και 4 τουλάχιστον]!Παναγία μου...είναι σαν το FFVII και το Ocarina of Time και πάλι.

Με λίγα λόγια,ένα παιχνίδι που αξίζει πραγματικά να έχετε στην συλογή σας,άσχετα με τα συστήματα που έχετε.Όσοι δεν έχετε PSP,μπορείτε να το κατεβάστε στο PSN και να το απολαύστε στο PSV ή στο PS3.
 
 

No comments:

Post a Comment