Wednesday 24 October 2012

Dissidia Final Fantasy Review

Dissidia Final Fantasy Review

Κονσόλα : Playstation Portable

Εκδότης : Square-Enix

Κατασκευαστής : Square-Enix


 

Μια δικαιολογία για crossover ή καλό σενάριο;


Η υπόθεση βασικά είναι καλή για crossover,πολύ cheesy / corny,αλλά καλό,από αυτό που λατρεύουμε να βλέπουμε.Το μονό κακό είναι οτι είναι κάπως μισοτελειωμένη ακόμα και με τις ιστορίες μαζεμένες,βαλμένες σε μια σειρά και γενικότερα,του σύμπαντος του Dissidia.Επίσης κάποιοι χαρακτήρες είναι κάπως εκτός χαρακτήρα είτε λόγω του ότι έχουν συμπεριφορά που είχαν για λίγο στο παιχνίδι τους ή αφού τέλειωσε το παιχνίδι τους και πολλοί θα μπερδευτούν.

Εδώ μπλέκουν τα πράγματα...

Το παιχνίδι έφερε επανάσταση στα βιντεοπαιχνίδια,όχι μόνο φέρνοντας ένα φοβερό τρόπο παιχνίδιού 3D ξύλου που δεν βασίζεται στα Power Stone,Gundam Vs ή Virtual On.Επίσης πάντρεψε δύο γένη παιχνιδιού που φαινομενικά δεν θα ταίριαζουν ούτε σε χίλια χρόνια.

Όσον αφορά το κλασσικό ξυλίκι :



Αυτός ο τομέας του παιχνίδιου,σε συνδυασμό με τον παρακάτω,είναι που φτιάχνει αυτό το υπέροχο μείγμα.Αρχικά ο παίχτης μπορεί να ελέγξει τον χαρακτήρα του σε μια συνήθως τεράστια τρισδιάστη αρένα και να εκτελέσει κάποιες πολυ κλασσικές ενέργειες όπως άλμα,άμυνα και την κίνηση του.

Τώρα αρχίζουν τα περίεργα : αντί για ελαφριά και βαρία επίθεση που υπάρχει στα περισσότερα 3D Fighters υπάρχει μια Brave και μια HP attack.Το brave είναι μια μέθοδος να αφαιρέσει κανείς hp από τον αντίπαλο.Κάθε παίχτης έχει ένα σταθερό σετ πόντων brave που ανανεώνεται κάθε φορά που ο παίχτης χτυπάει τον αντίπαλο με μια επίθεση HP.Το σετ αλλάζει ανάλογα με τις παραμέτρους του παίχτη και του αντιπάλου[επίπεδο,εξοπλισμοί και άλλα].Οι χαρακτήρες μπορούν όμως να προκαλέσουν περισσότερη ζημία χρησιμοποιώντας τις επιθέσεις brave που πρακτικά κλέβουν από τον αντίπαλο brave και τα προσθέτουν στα δικά σου.Όταν ένας από τους δύο χαρακτήρες χάσει όλους τους brave πόντους τους,τότε ο χαρακτήρας μπαίνει σε μια κατάσταση "break" όπου ο χαρακτήρας σιγά σιγά επαναφέρει τους πόντους brave του και ο παίχτης μπορεί να προκαλέσει critical χτυπήματα για να επαναφέρει το brave του πιο γρήγορα.Σε κατάσταση break,ο χαρακτήρας που έθεσε σε κατάσταση break τον αντίπαλο,λαμβάνει ένα μπόνους brave πόντων από το brave pool του σταδίου,που αυξομειώνεται ανάλογα το στάδιο.



Μετά έχουμε και ένα κλασσικό μηχανίσμο,αλλά με νέα μορφή : το EX MODE.Σαν το awakening,ο παίχτης για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα αλλάξει λιγάκι και θα έχει κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες.Εδώ,για να μπεί ένας χαρακτήρας σε Ex Mode πρέπει να μαζέψει αρκετά Ex points που δίνει ο εχθρός όταν τον βαράς.Όταν τον βαράς και σε τοίχους και γενικότερα στο περιβάλλον,θα αφήσει περισσότρους πόντους αλλά και θα κάνει και περισσότερη ζημία[brave ή HP ανάλογα].Οι πόντοι μέχρι να τους αποροφήσει κάποιος από τους χαρακτήρες μένουν μετέωροι μέχρι να εμφανιστεί ένα Ex Core και να τους αποροφήσει.Μόνο τους τα Ex Cores δεν δίνουν πολλούς ex πόντους αλλά μαζεύοντας αρκετούς,ο παίχτης που θα συλέξει κάποιοιν με αρκετούς μπορεί να γεμίσει κατ’ευθείαν την μπάρα του.Τότε μπορεί να μπεί στο Ex Mode και ο χαρακτήρας θα μπορεί να κριτικάρει πιο εύκολα,να αυξησει την δύναμη του και αποκτά την ικανότητα να κάνει μια τελική επίθεση ονόματι Ex Burst μετά από μια HP επίθεση.Ο κάθε χαρακτήρας επίσης έχει από δύο ιδιαίτερες ικανότητες που αποκτά από το Ex Mode που διαφέρουν σε κάθε χαρακτήρα.Κάποιοι αποκτούν και μια έξτρα επίθεση με ένα ιδιαίτερο effect[πχ η Ultimecia σταματά τον χρόνο για λίγο].Τέλος οι χαρακτήρες μπορεί να αλλάξουν λίγο σε εμφάνιση ή ακόμα να αλλάξουν και εξ’ολοκλήρου και να γίνουν αγνώριστοι.

Ένα από τα πιο κουφά του παιχνιδιού είναι η ικανότητα του χαρακτήρα να ταξιδεύει μέσα στις αρένες με τρελούς τρόπους,όπως υπεράνθρωπα άλματα,τρέξιμο στους τοίχους και άλλα.Επίσης το κάθε στάδιο έχει τις δικίες του στρατηγικές και τις δικές του παγίδες μεταξύ άλλων.



Ο κάθε χαρακτήρας είναι εξ’όλοκλήρου διαφορετικός από τους άλλους και φαίνεται στον τρόπο παιχνιδιού του καθένός.Παρ’όλα αυτά το παιχνίδι είναι αρκετά ισορροπημένο και διατηρεί και μεταφέρει πολλούς μηχανισμούς από 2D παιχνίδια σε αυτό το θεόμουρλο 3D.Πράγματα όπως cancel,links,manual combos και άλλα βρίσκονται και όσο τα ανακαλύπτει ο παίχτης,τόσο αλλάζει και το παιχνίδι.Και όσο πιο υπεράνθρωπος γίνεται ένας χαρακτήρας,τόσο πιο εύκολο είναι να εκτελεστούν αυτές οι τεχνικές λογω εξάσκησης και μάθησης.

Τέλος υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα με το κομπιούτερ μιας και μπορεί να γίνει από αρκετά εύκολο αμέσως ξαφνικά τρομαχτικά επικίνδυνο.Το παιχνίδι προσφέρει αρκετές επιλογές στο VS τομέα,τόσο εναντίον του υπολογιστή όσο και απέναντι ανθρώπων.Το παιχνίδι στην ανώτατη δυσκολία,θυμίζει πια πιο πολλύ Ninja Gaiden και Devil May Cry,πολλύ παραπάνω απ’ότι θα περίμενε κανείς,λόγω της χρήσης των ικανοτήτων και αντανακλαστικών του παίχτη.Μπορεί από απλοικό και ευχάριστο να γίνει εξίσου hardcore.Και τι hardcore
!

 Αν δεν έχει και RPG μεριά δεν λέει το Final Fantasy!



Πιθανώς το μελανό σημείο του παιχνιδιού,μιας και μοιάζει με σκακιέρα που κινείτε κανείς πάνω και γενικώς οι κανόνες του κόσμου είναι κάπως...τα στατιστικά του παιχνίδιου παρ’ότι προκαθορισμένα είναι αρκετά καλά και προσφέρουν μια σχετικά καλή ισορροπία στο παιχνίδι.Επίσης το ότι μπορείς να εξοπλίσεις τον χαρακτήρα σου με όπλα και άλλα και γενικότερα να τον φτιάξεις όπως θές είναι φοβερά θετικό.Επίσης ο τρόπος που αποκτά κανείς ικανότητες και τεχνικές είναι φοβερός.Το μόνο κακό είναι καμία φορά το grindaρισμά που πρέπει να ρίξει κανείς.Αυτό και το ότι πολλά βασίζονται στα αντικείμενα και καμία φορά αυτό ‘σπάει‘ κάπως το παιχνίδι.Το highlight όμως είναι η απόλυτη μεταμόρφωση του χαρακτήρα και του παίχτη.Ενώ στην αρχή οι χαρακτήρες είναι σχετικά αδύναμοι χωρίς κάτι ιδιαίτερο,στο τέλος του παιχνιδιού και όταν φτάσουν το μέγιστο επίπεδό τους,με ή χωρίς φοβερό εξοπλισμό,μπορούν να κάνουν πράγματα που μόνο φανταζόταν ο παίχτης ότι μπορούσε να κάνει.Επίσης υπάρχουν δίαφορα πράγματα από RPG,κυρίως τα critical hits,drops να κερδίσει EXP,gill[χρήματα] και AP[για να ανεβάσει επίπεδο τις τεχνικές].

Ο παίχτης είναι ικανός να επιλέξει επιθέσεις και ικανότητες που μπορεί να ανεβάσει επίπεδο στην μάχη.Επίσης μπορεί να αγοράσει εξοπλισμό και αντικείμενα μεταξύ άλλων.

Αν δεν ξέρατε ρετρό κομμάτια της σειράς και πως μπορούν να γίνουν remixed...



Ο ήχος είναι πιο καθαρός και ωραίος,με μουσικές επιλογές που φέρνουν νοσταλγιά αλλά και remix που όλοι θέλαμε να ακούσουμε.Ακόμα και να μην είναι κάποιος φαν της σειράς,ο φοβερός συνθέτης Takeharu Ishimoto κάνει καλή δουλεία στο να δώσει μια καλή γεύση της μουσικής του FF,ακόμα και σε αυτούς που δεν το ξέρουν.Οι ηθοποιοί καλά διαλεγμένοι,είτε καινούργιοι είτε παλιοί στην Square-Enix μαζεύονται και δίνουν ζωή στους χαρακτήρες.

PSP,καλά κρατάει και το δείχνει!






Ναι,τα γραφικά είναι του PSP.Ναι το ξέρω ότι είναι τέλεια.Ναι το ξέρω οτι και τα FMV είναι κορυφαία.Είναι η Square-Enix,τι περιμένατε;

Τελικό σκορ : 35 / 40 ~ 8.75 / 10


Τελευταία λόγια :
 
 
Ένα από τα παιχνίδια που φέραν επανάσταση.Απλά εξαίσιο.

No comments:

Post a Comment