Thursday 4 April 2013

Starcraft 2: Heart of the Swarm Review






Starcraft 2: Heart of the Swarm Review

  










Όσο περιμένω κάποιον Treapah να τελειώσει το Tomb Raider μπας και κάνουμε το review μέσα στον επόμενο αιώνα είπα να δοκιμάσω το Starcraft 2: Heart of the Swarm (Starcraft 2.2?) και να γράψω ένα σύντομο review. Και σύντομο όχι γιατί δεν έχει υλικό ή δεν αξίζει ένα full review αλλά γιατί, ας το παραδεχτούμε, πρόκειται για ένα παιχνίδι 3 ετών για το οποίο η Blizzard μας έκανε τη χάρη να μας δώσει το δεύτερο κομμάτι του 3 χρόνια μετά και φυσικά να το χρεώσει σχεδόν όσο μια νέα κυκλοφορία, (όπως καταλαβαίνετε δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος) συν το γεγονός ότι δεν έχω αρκετή εμπειρία με το multiplayer για να εκφέρω σωστή άποψη για τις αλλαγές που έγιναν.




Πριν καν αρχίσω να μιλάω για το παιχνίδι οφείλω να πω λίγα λόγια για το φιάσκο (φιάσκο ;; τώρα με έπιασαν οι ευγένειες ;;) που ονομάζεται BattleNet. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι έχω αγοράσει και τα 2 παιχνίδια σε DVD (ναι ακόμα αγοράζω φυσική κόπια των παιχνιδιών και όχι ψηφιακή) δεν μου επέτρεπε να εγκαταστήσω τα παιχνίδια από τα DVD! Απλά δεν με άφηνε! Μέχρι και στα forum η πρόταση της Blizzard ήταν να κατεβάσουμε τα παιχνίδια από το νετ, ακόμη και αν τα είχαμε ήδη! Συνολικό μέγεθος;; 7.5 γίγα που για την Αμερική, ή τον Καναδά, ή την Ιαπωνία μπορεί να είναι λίγα αλλά για την Ελλάδα στην οποία παρότι πληρώνω 24άρα σύνδεση, πιάνω (τις καλές μέρες και μετά από άπειρες προσευχές σε κάθε γνωστό και άγνωστο θεό και δαίμονα του σύμπαντος) 9Mb/s , είναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ! Μου πήρε δυόμιση μέρες (μετά φυσικά από άπειρα crashes του installer) για να καταφέρω να παίξω το παιχνίδι, του οποίου το DVD είχα ήδη στα χέρια μου... ΕΛΕΟΣ!!



Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού δεν έχω να πω και πολλά γιατί το παιχνίδι είναι ήδη παλιό και το ξέρετε. Τα γραφικά είναι ακριβώς όπως στο Wings Of Liberty δηλαδή αξιοπρεπέστατα. Το voiceacting θαυμάσιο, το ίδιο και η μουσική. Γενικά η όλη παρουσίαση του παιχνιδιού είναι εξαιρετική, κάτι συνηθισμένο για την Blizzard δηλαδή (αν φυσικά ξεχάσουμε το Diablo 3 το οποίο ήταν …). Το gameplay παραμένει κλασσικό για RTS, έκαναν όμως κάτι που εμένα προσωπικά δεν με ενθουσίασε. Στην προσπάθεια τους να διαφοροποιήσουν τη μία αποστολή από την άλλη, για να σταματήσουν κάποιους να γκρινιάζουν για πόσο το gameplay δεν έχει αλλάξει εδώ και 10 χρόνια (RTS είναι τι περιμένατε?), προσέθεσαν σε κάθε αποστολή ένα επιπλέον χαρακτηριστικό, όπως π.χ. beat the clock αποστολές ή αποστολές τύπου ΜΟΒΑ, κάτι που παρότι εκπλήρωσε το στόχο του, αφαίρεσε την αίσθηση του καθαρόαιμου strategy παιχνιδιού. Οι κλασσικές RTS αποστολές (δήλαδή χτίσε έναν τεράστιο στρατό και ισοπέδωσε τα πάντα) δεν είναι παραπάνω από 3 σε αυτό το παιχνίδι και στο τέλος μου έμοιαζε περισσότερο με RPG. Γενικά έχω να πω ότι προτιμώ την εκστρατεία του Wings of Liberty παρά αυτή.



Τώρα, πριν μου ρίξετε τίποτα στο κεφάλι, το ξέρω ότι ανήκω στη μειοψηφία ΑΛΛΑ δεν μπορώ να πω ότι έμεινα ικανοποιημένος από την ιστορία. Κατ αρχήν σου φανερώνουν πολύ σημαντικά στοιχεία της ιστορίας από το κουτί του παιχνιδιού. Για όσους δεν ξέρετε στο τέλος του WoL ο Raynor σώζει την Kerrigan και την μεταμορφώνει ξανά σε άνθρωπο. Ε στο κουτί του HotS η Kerrigan εμφανίζεται ως η Queen of Blades ( χμμμ αναρωτιέμαι τι θα συμβεί στο παιχνίδι, το σασπένς κοντεύει να με σκοτώσει) Κατά 2ον απεχθάνομαι το γεγονός ότι η ιστορία του HotS καθιστά την ιστορία του WoL πρακτικά ανούσια. Ότι καταφέρατε στο WoL καταστέφεται μέσα σε... 4 αποστολές; ίσως και λιγότερες. Δεν λέω ότι δεν είναι καλογραμμένη ή ότι δεν σου κρατά το ενδιαφέρων ζωντανό καθ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτό που μας δώσανε σίγουρα δεν δικαιολογεί 3 χρόνια development



Λοιπών θα πρότεινα σε κανέναν να αγοράσει το HotS;; Πφφφ τελείως ανούσιο ερώτημα. Κατ αρχάς όσοι σας αρέσει το Starcraft το έχετε αγοράσει ήδη (σιγά μην περιμένατε εμένα). Όσοι από εσάς το σκέφτεστε πρέπει να θυμηθείτε πως το HotS είναι expansion δηλαδή για να το παίξετε πρέπει πρώτα να αγοράσετε πρώτα το Wings of Liberty απαραίτητα ... Και γενικά αυτό παραμένει και το μεγαλύτερο πρόβλημα του Starcraft 2. 15 χρόνια πριν πλήρωσα 15000 δραχμές τότε (ααααααχ) για να αγοράσω το Starcraft 1 με 3 φυλές, 10 με 15 αποστολές ανα φυλή, μαγική ιστορία, και τέλος άπειρο lan play. Τώρα έχω ήδη δώσει 80 ευρά (και θα δώσω άλλα 40 για το 3ο μέρος), χωρίς δυνατότητα lan και ανακγασμένος να δέχομαι την ηλιθιότητα που λέγεται battle net.  


No comments:

Post a Comment